Etiket: YILDIZ

yildizname ve turleri hakkında

YILDIZNAME VE YILDIZNAME TÜRLERİ

İnsanların geleceğini, giriştikleri işlerin so­nucunu önceden öğrenme konusunda değişik türde düzenlenmiş yıldıznameler vardır. Bunlar medyumun, bu işle uğraşan kimsenin bilgisine, yeteneğine, benimsediği yönteme göre değişir. Bu nedenle tek tür ya da tek yıldıznameden söşet- menin gereği yoktur. Burada Mehmed Hüseyin adlı birisince bundan 250 yıl önce arapça olarak örneği çıkarılmış eski bir yıldıznameyi, bütün bö­lümleriyle, ele alıyoruz.

Bu yıldızname eskilerin cifr dedikleri sa­yılara dayanarak geleceği öğrenme konularını işlemektedir. Öteki yıldıznameler gibi bu da ebced hesabına , harflerin bu hesaba göre kar­şılıkları olan sayılara göre düzenlenmiştir.

Yıldızname Arap alfabesine göre düzenlen­miş olup 28 bölümdür. Her bölümün başında, hangi harfle başladığım gösteren bir başlık ya­zısı vardır. Yazıları sıra ile şöyledir:

— Evaili kitabu’l elif minel cifr
— Evaili kitabu’l he
— Evaili kitabu’l ta
— Evaili kitabu’l mim
— Evaili kitabu’l fa
— Evaili kitabu’l şın
— Evaili kitabu’l ze
— Evaili kitabu’l ba
— Evaili kitabu’l vav
— Evaili kitabu’l ya
— Evaili kitabu’l nun
— Evaili kitabu’l sad
— Evaili kitabu’l
— Evaili kitabu’l zad
— Evaili kitabu’l cim
— Evaili kitabu’l zel
— Evaili kitabu’l kef
— Evaili kitabu’l sin
— Evaili kitabu’l lenf
— Evaili kitabu’l s e.
— Evaili kitabu’l 7.1
— Evaili kitabu’l dal
— Evaili. kitabu’l
— Evaili kitabu’l lam
— Evaili kitabu’l ayn
— Evaili kitabu’l ra
— Evaili kitabu’l
— Evaili kitabu’l gayrı

Harflerin dizilişi alfabe sırasına değil, yıldıznameyi düzenleyenin benimsediği özel yönteme göredir. Burada 28 bölüm vardır. Her bölüm yu­kardan aşağı 14, sağdan sola doğru ise dört dik­dörtgene bölünmüştür. Elif  bölümünde 28 harf siyah, l’den 28’e değin sayılar ise kırmızı mürek­kepledir. Böylece 14X2 = 28 işlemi harflerle sayı­ları içerir. Tı, mim, fa, şın, zad harfleri 27, öte­kiler 28 er olarak dizilmiştir. Her dikdörtgende 28 harfin bulunuşu yıldıznameden yararlanma­da 28 sayısı ile 28 harfin birer kural niteliği ta­şıdığını gösterir.         Burada görülen örneklerden yararlanmak için, öteki örneklerde olduğu gibi davranılır. Öğ­renilmek istenen ne ise, hangi dilekle yıldıznameye başvurulacaksa onu bildiren sözün ilk har­finin bulunduğu, o harfle başlayan bölüme göre işlem yapılır. Bölümleri sıralarken başlıklarda boyuna yinelenen sözleri noktalarla gösterdik, her başlıkta geçen … harf el… m in’ el cifr gibi sözleri başlıkta bir kez yazmakla ye­tindik. Eski yazıları bilen, biraz arapça anlayan kimse bunu ilk bakışta kolayca anlayacaktır.

Bu yıldıznamenin kullanılmasında başka bir özellik daha, vardır ki; o da şudur: Harfler tek değil ya 28 ya da 27 olarak hesaplanır. Her bö­lümde karşılıklı olarak iki dizi biçiminde, kır­mızı mürekkeple, gösterilen kaç harf varsa ebced hesabındaki sayısına göre işleme konur.

Yıldıznamede geleceği, dileği öğrenmek için gerekli işlemlere uygulanan harflerin başka bir yönteme göre noktalı, noktasız diye ikiye ay­rıldığını da göz önünde bulundurma gereği var­dır. Yıldıznameye başvuran kimsenin dileğinin konusu noktalı harfle başlarsa noktalıların, noktasız harfle başlarsa noktasızların işleme alındığı yöntem uygulanır.

Bu noktalı, noktasız harflerin sayıları eb­ced hesabı çizelgesinde bulunur. Yıldızına baktırıp geleceğini öğrenmek isteyen kimsenin du­rumu araştırılırken burçların da hangi tür harflilerden oluştuğu, noktalı mı, noktasız mı, karışıkmı olduğu göz önünde tutulur.

YILDIZ VEYA BURCA BAKMAK

Bir kimsenin yıldızına, başka deyimle bur­cuna, bakmak için önce o burcun bulunduğu ayı bilmeli. Arap takvimine göre, aylar durağan de­ğil gezegendir. Bir ay, her yıl eşit güne gelmez, arada on günlük bir ayrım vardır. Bunu anlaya­bilmek için Arap takviminde «ramazan» adı ve­rilen ayı göz önünde bulundurmak yeter. Rama­zan denen ay her yıl on gün öne alınır. Söz­gelişi 1978 yılının ağustos ayının beşinci günü akşamı başlayan ramazan ayı, ertesi yılın tem­muz ayının 25 ile 26 ncı günleri arasına, denk gelir. Bu, her yıl yeni ayın doğuşuna göre hesaplanıp. Bu nedenle ayların arapça adlarına göre yıldıza, burca bakılır. Arap aylarının dizilişi şöyledir:

— Muharrem

— Safer

— Rebiülevvel

— Rebiülahir

— Cemaziyelevvel

— Cemaziyelahir

— Receb

— Şaban

— Ramazan

— Şevval

— Zilkade

— Zillhiçce

Burçlara Göre

— Cedi- (oğlak) — 21 aralık-2l ocak. ‘

— Delv- (balık) — 20 şubat-21 mart.

— Hamel -(koç) — 22 mart-20 nisan.

— Sevr -(boğa) —, 21 nisan-21 mayıs.

— Cevza- (ikizler) — 22 mayıs-21 haziran.

— Sere tan -(yengeç) — 22 haziran-23 tem­muz.

— Esed- (arslan) — 24 temmuz-22 ağustos.

— Sünbüle -(başak) — 23 ağustos-21 eylül.

— Mizan- (terazi) — 22 eylül-22 ekim.

— Akreb -(akrep) — 23 ekim-20 kasım.

— Kavs -(yay) — 21 kasım-20 aralık.

Yıldıznamede 7 yıldız, 12 ay, 12 burç gibi gök varlıklarının ana ilke olarak alındığı anlaşılıyor. İşte yıldıza bakacak kimsenin yapacağı iş de bu gök varlıkları ile yıldızına baktıran kimse ara­sındaki gizli ilişkiyi bulmaktır. Bu da verilen ör­nekler iyice kavranırsa kolaylıkla başarılabilir.

BURÇLAR

Yıldızname’den yararlanmak için 12 burcun adım, yazılışını, ebced hesabına göre karşılı­ğını bilmek gerekir. İslâm ülkelerinde burçların adları da değişiktir. Sözgelişi kimi yerde terazi kimi yerde «mizan» denir. İkisi de bir burcun değişik adıdır. Yararlanılan yıldızname de bu adlardan hangisi yazılmışsa onun kar­şılığı olan sayıyı almak gerekir.

Burçların altısı çift, altısı tek sayı ile biter. 18, 40, 108, 414, 706, 166 sayılı burçlar çift, öteki 147, 79, 17, 65, 371, 311 sayılı burçlar tek sayılıdır.

Yıldıznamede yapılan işlemlerin bu burçla­rın sayılarına uygun düşmesi sonucu olumlu,hayırlı, uğurlu olduğunu gösterir. Sonuç sayı­ları birbirini tutmazsa sonuç uğursuz demektir. Tek sayılarla sağlanan uygunluk iyi sonuç ve­rirse de, genellikle, durum kuşkulu sayılır. Bütün mutluluk sonucun çift sayılarla uyumlu olmasın­dadır. Bu yüzden mizan, hut, sevr, kavs, cevza, delvburçlarında doğanların geleceği iyi sayılır. Ancak bu da kesin değildir, alınyazısının de­ğişik durumlar gösterdiğine, inişli çıkışlı bir. yol tuttuğuna da inanılır.

Evlenmelerde mutluluk sonu çift sayı ile bi­ten burçlarda doğanlar arasında görülürmüş. Sözgelişi hut burcunda doğan kızla erkek evle­nirse mutlu bir yaşam sürerlermiş.

Delv burcunun mutlu sayılış nedenlerinden biri de sayısının 40 oluşu, çift ile tek sayılara bö­lünüşü, çarpılışıdır. 40/8 = 5,40/5 = 8 gibi. Bura­da burcun sayısının sıfırla bitmesi, 10 sayısı ile, eksiksiz bölünüp çarpılması, 4 gibi uğurlu bir sayıdan oluşması önemli sayılır. Yıldıznamelere göre 40 ile 4 iyi, uğurlu sayılardır. İnsan var­lığı toprak, su, hava, od (ateş) gibi dört ilkeden kurulmuştur. Onda kırk sır vardır. Kırklar mutlu, kutlu, yüce kimselerdir.

Bu burçtan doğanlar arasında evlenme olur­sa doğacak çocuklar da mutlu, güzel, varlıklı, sağlıklı olur, çok yaşarmış.

UYUŞAN BURÇLAR

Burçların uyuşması sayılarının arasındaki uyuma bağlıdır. Tek sayılı burçlar (Şekil: 18) tek sayılarla, çift sayılı burçlar (Şekil: 19) çift sa­yılarla uyuşur. Bu uyuşma yalnız dişi ile erkek arasındaki ilişkiler, evlenme yönünden değildir. Arkadaşlık, komşuluk, iş ortaklığı, yoldaşlık bg. konular da bunun içine girer. Burçları birbirine karşıt olanlar arasında arkadaşlık, iş ortaklığı, yoldaşlık, komşuluk bg. bağlantılar uzun sür­mezmiş.

Birbiriyle uyuşan tek sayılı burçlar: hamel (koç), sünbüle (başak), esed (arslan), cedi (oğ­lak), akreb, seretan (yengeç). Sayı bakımından uyan bu burçların yaratılış bakımından uzlaşma olanağı yoktur. Esed (arslan) bunlardan ikisini bulunca bir güzel yiyebilir. Öyleyse uzlaşma nerden geliyor? İşte burada «Tanrı’nm hikmeti» söz konusudur.

Havs (yay), cevza (ikizler), delv (kova), mi­zan (terazi), hut (balık), sevr (boğa) burçları­nın uzlaşmasında yalnız sayılar değil denge de söz konusudur. Bu denge de bu burçlar arasında yırtıcı bir yaratığın bulunmayışındandır.

Tek sayılı burçlar genellikle yırtıcı, korkulur üç yaratığın, özellikle arslanm etkisi altındadır.

Adı Ali, Mehmed, Muhammed gibi «ebced hesabı»na göre çift sayılı sözlerden olan kimse­ler çift sayılı burçlardan birinde doğmuşsa on­ların mutlulukları kesinmiş. Ali (110), Mehmet (92), Muhammed (92). Arapçada Mehmet ile Mu­hammed dört harfle yazıldığından sayıları eşittir.

biz-hep-guzeliz

Biz Hep Güzeliz

Bayram yeryüzündeki belkide ahirete intikal ettikten sonra hatırlanacak ender günlerden biridir. Öyle ki insanlar cennete …

Tütsü Yakmanın Faydaları Nelerdir?

Tütsüler Ne İşe Yarar 

Tütsüler ne işe yarar? Tütsülerin amacı nedir? Tütsüleri hangi milletler kullanmıştır? Tütsü yakılan yere 3 …

ne-ugrunda-yasayacaksin

Ne Uğrunda Yaşayacaksın

Yavaş konuşunca insanlar bu fütuhatın kendi içerisinde bir deveranı mıdır yoksa hakikati anlamak için biraz daha …